Vårruset 2013

Här kommer en uppdatering från årets första lopp, vårruset 5 kilometer långt. Jag sprang detta lopp senast i Västerås våren 2007. Jag startade längst bak i andra gruppen ( utan tidtagning ). Första gruppen som hade tidtagning startade 5 minuter innan oss. Bara första kilometern tog strax över 6 minuter då det var så trångt! Efter 1 kilometer började jag springa på sidan av banan och började efter 2 kilometer att komma i kapp gruppen innan oss och då var det som att springa in i ännu en vägg med människor. Det kändes som att jag sprang mer i sidled än framåt stundtals. Runt tre kilometer blev det lite luftigare mellan alla löpare och jag kunde äntligen springa någorlunda rakt fram resten av banan. Min grupp startade 5 minuter efter klockan så jag gick i mål på 24:47, trött och relativt nöjd. Om jag springa vårruset nästa år ska jag springa längst fram! 
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: