Att få tid tillsammans som TVÅ är viktigt

I förrgår fick jag det här sms:et av mamma. Är så skönt att både jag och Jocke har våra föräldrar så nära och kan få lite barnvakt mitt i veckan utan att ens fråga om det ❤.

I går fick alltså Theodor ha lite kvalitetstid med sin Momma&Moffa och jag och Jocke passade då på att träna tillsammans.

Som föräldrar och speciellt som småbarnsföräldrar så tror jag att det jätte viktigt att "våga" lämna bort sitt barn till andra i sin närhet. Just för att man ska få chans att vara något annat än bara mamma&pappa hela tiden. Vi tycker att det är jätte viktigt att Theodor får en trygg och nära relation med sina far och morföräldrar och även med andra i vår närhet. Dessutom tror vi att det bra för Theodor, att det stärker hans självständighet och att det är en bra början inför dagis för då ska han helt plötsligt lämnas över till nya människor. I går när vi kom för att hämta han så blev han glad och gav oss en varsin puss men han var inte så intresserad av att åka hem igen ❤.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: